Tuesday 5 June 2012

masak-masak# sup taugeh and ayam masak ungkep

hari ni aku masak-masak lagi...for lunch...dalam kul 12.00 aku da mula ~kelentang kelentung* kat dapur....first time nak try resepi baru...dgn berlagukan hindustan dalam radio, aku telepon mama sbb nak tnye camne nak masak ayam ungkep ni...lepas da amek details resepi aku pun suh adik hanin basuh pinggan...aku xsuka kalau nak masak sinki 2 penuh...adik hanin masak nasi...aku masak ayam...then aku google masakan korea iaitu sup taugeh ala2 korea....alang2 aku jumpa taugeh lam freezer 2, bukan gne pun nnti mama mesti buang gak...perghhh...lame tul nak masak ayam ni..sbb kena tggu betul air kering...lebih kurang cam rendang mama kate cuma no santan je...itu saje untuk dikongsi bersama...bye2 semua...



Sup taugeh ala ala Korea

Ayam ungkep

Menyelerakan tak?

ps: ni laman web kalau korang nak blajar resepi masakn2 ni..slamt mencuba !!!   (  aku byk renovate resepi ni sbb brg ada yang xcukup, ikut korang la nak wat cmne, asalkan sedap dimakan ok?   )
http://bintangkita080808.blogspot.com/2011/07/ayam-masak-ungkep.html
http://izhamwong.blogspot.com/2011/06/resipi-masakan-taugeh-kasar.html

No comments:

Post a Comment